Marketing klub

• 31.1. 2005 • 

Samo še danes, za zamudnike kvečjemu še kakšen dan odpustka, je čas za prijavo na letošnji Marketing klub, ki bo tokrat že štiriindvajsetič po vrsti delil najstarejša slovenska kreativna priznanja zlati MM.

Začelo se je pred dobrim tednom z Effiejem, ki je sicer bienalen, a vseeno naj. Najpomembnejša, najobjektivnejša, najprofesionalnejša strokovna nagrada. Le konkurenca je tako ozka, da v dveh letih ne zberemo več kot dvajset junakov, ki lahko izpolnijo zahtevno prijavo.

Zlati MM na Marketing klubu je potem, ko je mlajšemu Sofu gentlemansko prepustil navzven najatraktivnejše tekmovalne kategorije, še vedno najsvobodnejše in najbolj spromovirano tekmovanje najčistejše kreativnosti. Naj se še tako obračamo in sprenevedamo, so sproščena ustvarjalnost, navdih, domišljija, kreacija najpomembnejši magneti, ki v oglaševalski poklic privlačijo duhove, brez katerih bi bilo oglaševanje zares dolgočasna, komajda učinkovita in zanesljivo do kraja stigmatizirana dejavnost. Štiriindvajsetletni nabor zlatih ememov, ki ga je na celi strani objavilo Delo, je zanesljivo najžlahtnejši pregled slovenske vizualne oglaševalske ustvarjalnosti. Dokaz, da se slovenski advertising ni začel včeraj in da se tudi jutri še ne bo končal. In ker je za povrh prijava na Zlati MM med vsemi domačimi ocenjevanji najcenejša, osebna udeležba na prireditvi v Monsu pa celo zastonj, ni razloga, da bi materialna pričevanja o tem, kaj znamo in zmoremo, ostala pozabljena v predalih.

Manj kot mesec dni za Ememom deli slavo Sof. Slovenski oglaševalski festival je pač naš največji, najbolj zreklamiran in za mnoge tudi najpomembnejši strokovni in poslovni dogodek. Spodbujen z zgledom vse bolj evropskega Zlatega bobna je vsako leto tudi bolj bleščeč in prestižen.

Ob dobrem letu se z obilo samozavestnega navdušenja in še neokrcanih ambicij najbolj prepričani prijavijo na oglaševalsko olimpijado v Cannesu. Dokler ne pobereš leva, pravijo, te v oglaševalskem svetu ni. Toni Tomašek iz Mediamixa, ki ga je pri nas edini ukrotil, je za to najboljši dokaz.

Veliki finale, vsakdo pač svojo malho hvali, je oktobrski Zlati boben, ki je povsem zanesljivo najverodostojnejša strokovna kvalifikacija na naši polovici evropskega kontinenta, saj združuje tako visoko strokovnost in objektivnost v lokalne scene nevpletenih žirij kakor tudi nujno pozornost in poznavanje prostora in ljudi v njem, brez česar na svoji zemlji inspirirane ustvarjalnosti pač ni mogoče ocenjevati.

Naj, naj, naj. Vsak ima svojega, vsak lahko prebere in izbere oder, na katerem bi se pomeril in pokazal. Slovenska oglaševalska industrija je razvila svojo infrastrukturo. Najbolj prepričani in samozavestni se ne bodo izmaknili nobenemu soočanju in nobeni primerjavi.