Zlati boben in slovensko gostoljubje

Zlati boben in slovensko gostoljubje (Golden Drum and Slovenian Hospitality)

Najbrže ni potrebe obnavljati pomena gostoljubja v turizmu, pa tudi ne v čem se gostoljubje razlikuje od servilnosti in vsiljivosti. Gostoljubje je veščina, ki jo pozna in obvlada praktično vsak in zanj nista potrebna ne šola, ne posebna izkušnja. Gostoljubje je stvar srčne kulture, privzgojenih vrednot in navad ter osebnega odnosa. V vse bolj odtujenem in neosebnem svetu je za popotnika v vedno stresnem tujem okolju kot glasba, ki osvoji srce, za gostitelja pa navdih in razpoloženje, ki prekrije slabosti in za malo ali nič denarja visoko poveča vrednost ponudbe.

Ko smo se pred petnajstimi leti odločili, da bomo v Portorožu organizirali novoevropski oglaševalski festival, smo vedeli, da pravih materialnih, strokovnih in uglednih atributov za to nimamo. Če ne moremo narediti največjega in najbolj pomembnega, lahko naredimo najbolj gostoljubnega, smo se odločili in si ugled »the most hospital advertising festival« pravzaprav hitro prislužili, kmalu zatem pa je začel rasti tudi siceršnji, strokovni in poslovni ugled. Danes je GD zanesljivo poleg svetovnega kanskega oglaševalskega festivala največji in najpomembnejši tovrstni dogodek ne le v Novi Evropi, kamor smo se prvenstveno locirali, temveč na kontinentu nasploh.

Letošnji program gostoljubnosti na GD (National Parties, Culinary Idea of the Day, Slovenian Night, At the same Table with, itd.) bi radi obogatili s publikacijo, ki bi na eni strani na prijazen način predstavila naše pokrovitelje in donatorje, na drugi pa predstavo slovenske gostoljubnosti prenesla iz same prireditve in njenih organizatorjev na njeno okolje, obalo, turistično ponudbo nasploh, Slovenijo, njene ljudi, podjetja, ustanove… Potrudili se bomo oblikovati zanimivo revijo ali knjižico, ki bi bila lahko drobcen priročnik ali opomnik in prijazna pripoved o malce nenavadni deželi in njenem gostoljubju.
Distribuirali jo bomo tako udeležencem letošnjega GD festivala, kakor tudi vsem, ki nam bodo pri programu slovenskega gostoljubja pomagali.

Morda naredimo skupaj majhen korak na pomembni poti k izvirnemu in prestižnemu profiliranju podobe Slovenije in njenega turizma. Le dober mesec pred začetkom slovenskega predsedovanju EU bi bila morda knjižica, ki bi bila drugačna od večine drugih, ki opevajo lepote (ki jih imajo vsi), podobe in številke, lahko majhna razlikovalna prednost, morda celo simpatična drugačnost.
In pa, podobno kot nekoč že legendarni Lipov list, bi predvsem v veliki meri funkcionirala navznoter, afirmativno in stimulativno. Predstavimo se svetu kot dobri, prijazni in gostoljubni ljudje! Naredimo nekaj sami. Vsakdo od nas.

Čeprav je projekt Slovenian Hospitality na nek način interni in omejen predvsem na GD, ponujamo roko vsem, ki v izgradnji takšne podobe vidijo svoj interes in poslanstvo. Prepričani smo, da lahko skupaj zastavimo najprej majhen, a kmalu zelo pomemben korak na obetavni in samosvoji k prijaznejši in produktivnejši prepoznavnosti Slovenije.

FF,7.2.07
AJ