Delo – Poslovno Leto 2002

Časopis je čas-opis. Živi v času od od njega. Opisuje ga in prodaja. Kadar je čas dober, zajema njegov veter v svoja jadra in plove z njim. Ko mu v slabih časih zunanji zagon pojenja, se mora znajti sam. A kot dobre ladje ob enakem vetru plovejo hitreje od drugih in se v brezvetrju znajdejo bolje od njih, so tudi časopisi različni in se priložnostim, izzivom in grožnjam okolja odzivajo na različen način.

Minulo leto je bilo za vse medijske hiše po Evropi pa tudi pri nas zahtevno. Povpraševanje na oglasnem trgu se je izrazito zmanjšalo, bralski trg pa označuje relativno visoka stopnja nasičenosti. V Delo,d.d. smo v predhodnem letu zaključili razvojno-investicijski ciklus z dograditvijo II. faze Tiskarskega središča, s prevzemom Slovenskih novic ter prenovo redakcijskega in informacijskega sistema. Leto 2002 pa smo namenili razvoju organizacijske in delovne odličnosti ter pripravi na nov razvojni ciklus, ki ga pričenjamo v letu 2003 z izgradnjo III. faze Tiskarskega središča, z novo časopisno rotacijo in lastnim ekspeditom.

Delo,d.d. ohranja in utrjuje dominantni položaj na slovenskem medijskem trgu, še posebej na segmentu tiskanih medijev. Z načrtno izgradnjo programskih, tehnoloških in organizacijskih sinergij pa ustvarja pogoje za visoko konkurenčnost novih razvojnih in ekspanzicijskih projektov.

V letu 2002 smo ustvarili 1,570.933.000,00 tolarjev pozitivnega finančnega pritoka ali 6 odstotkov več, kot v letu 2001. Prihodki od prodaje so bili večji za 7 odstotkov, od oglasov pa za 6 odstotkov, kot v letu poprej. Skupno smo s prodajo časopisov in oglasov iztržili za 8 odstotkov več, kot v letu 2001.

V Tiskarskem središču smo prihodke od dela za zunanje naročnike povečali za 29 odstotkov.

Višji so tudi stroški, tako zaradi višje cene novinarskega dela in visoke podražitve poštnine, kakor tudi zaradi ofenzivnejših in intenzivnejših marketinških aktivnosti, ki so kljub neugodnim razmeram omogočile primerljivo ugoden tržni rezultat ter 1,016.000.000,00 tolarjev bruto dobička, kot ga predvideva srednjeročni poslovni načrt. Čisti dobiček je tudi zaradi bistveno manjših davčnih olajšav, za 9 odstotkov manjši od načrtovanega, vendar predstavlja 20-odstotni (?) donos na kapital, kar omogoča družbi tako izplačilo s srednjeročnim planom predvidene devidende, kot skupaj s prenešenim dobičkom financiranje nove razvojne faze.

Kapital družbe se je v preteklem letu povečal za 16 odstotkov, tržna cena delnice se je v letu dni povečala za 88 odstotkov, čisti poslovni izid na delnico pa je bil v lanskem letu 1.169,30 tolarjev.

 

Leto 2002 je bilo manj uspešno, kot bi si želeli, pa vendar v danih zunanjih in notranjih pogojih bistveno uspešnejše, kot se je bilo nakazovalo. Izkoristili smo ga predvsem za nabiranje kondicije za nasednji razvojni korak v novo polje medijske tržne tekme.

2003 IN NAPREJ

Leto, ki je za nami, je bilo sicer obremenjeno s pričakovanimi lastniškimi in statutarnimi spremembami, z ukvarjanjem samih s seboj, vendar verjamemo, da so viharji, v katerih smo po nemarnem trošili čas in energijo, mim, in da bomo na novo organizirani, dogovorjeni in ekipirani lažje zmogli vse zahtevnejše razvojne korake, ki so pred nami.

Še pred koncem leta bomo začeli z montažo nove, visoko sposobne barvne časopisne rotacije, ki nam bo omogočila novo produkcijsko in kvalitativno prednost in odprla nove vire sinergije. Na pomlad 2004, ko bo Slovenija tudi formalno in svečano stopila v Evropo, bomo to zabeležili na novem, povsem barvnem in sodobno preurejenem, še kvalitetnejšem časniku – Delu.
Čeprav v letu 2004 v Evropa pričakuje in napoveduje konjunkturo, ne bomo le čakali na blagodejen vzgonski veter temveč bomo z novo filozofijo odličnosti prenovili založniški program in utrdili dominanten položaj na slovenskem trgu. Skupaj z partnerji bomo nadaljevali pripravo novega slovenskega regionalnega dnevnika, skupaj z lastniki pa se bomo odločali o eventuelnem nakupu lastniškega deleža v Slobodni Dalmaciji.

A ko bo slednjič zavel tisti veter, bodo naša jadra pripravljena.

POSLANSTVO

“Z zbiranjem , procesiranjem, distribuiranjem in trženjem informacij zadovoljujemo splošno potrebo po informiranosti, širimo transparentnost družbe ter omogočamo bralcu lažje razumevanje, soočanje in odločanje na vseh ravneh vedno bolj zapletenega sobivanja.

S poštenim, nadstrankarskim informiranjem javnosti prispevamo k demokratizaciji slovenske družbe in k njenem usposabljanju za kvaliteten in odgovoren razvoj.

S širokim bralskim dometom oblikujemo kavlitetne oglasne medije, ki omogočajo in pospešujejo pošteno tržno tekmo in dinamičnejši gospodarski utrip ter znižujejo ceno časopisa in tako širijo njegov doseg in poslanstvo.

PONOSNI SMO

  • na tolikointoliko (številko preskrbi ZT) izvodov časopisov, ki jih vsak teden (povprečno) natisnemo in distribuiramo in na tolikointoliko (številkoZT) bralcev, ki nam zaupajo in nas redno prebirajo; s svojim založniškim programom pokrivamo dominanten delež slovenskega bralskega korpusa od najbolj do najmanj zahtevnih;
  • na tretje zaporedno priznanje kluba najbolje stiskanih barvnih časnikov na svetu, v katerega smo bili sprejeti z absolutno najvišjimi ocenami;
  • na visok kapitalski donos in na cenjenost, ki nam jo z izjemno kotacijo delnic izkazuje kapitalski trg;
  • na primerljivo nadpovprečen standard zaposlenih

Foto: Delo, samostojen časopis za samostojno Slovenijo, v Delovni sobi.