Intervju Cup za Pubblicita Italia
Giovanni Lunghi za Pubblicita Italia • 2007 •
Ad.1
Vsa pričakovanja so se v celoti uresničila, vključno s tistimi, da je organizacija novega in zahtevnega projekta z multikulturnimi partnerji v tretji državi brez znanja jezika, razmer in sodelavcev hudo kompliciran in nevaren podvig. A pomembnejša izkušnja je zelo pozitiven sprejem v najbolj kompetentnem krogu oglaševalske javnosti, tiste pač, ki smo jo uspeli pritegniti ali vsaj dovolj dobro informirati.
Ad.2
Res je, da so se v presenečenje mnogih na Cupu pokazali odlični kreativci iz okolij, ki so se dotlej v soju globalnih žarometov le stežka opazili. Vendar »Genius loci« ni le atribut razvijajočih se in zapostavljenih. Vsak kraj na planetu ima svoj »spirit of the place«, tako New York, kot London,. Paris, Rim, Moskva, Rio de Janeiro ali Kuala Lumpur. Genius loci je le prizemljen, neglobalen in ne brez korenin izvir kreativnosti.
Ad.3
Pred petnajstimi leti za nekdanjim berlinskim zidom še trga ni bilo, kaj šele advertisinga. Razvijati so ga po svojih interesih začeli drugo in tretjerazredni uradniki, še največkrat expatrioti, velikih oglaševalskih mrež, ki so morale servisirati svoje, v novi svet prodirajoče kliente. Golden Drum je pri spodbudi lastne profesionalnosti in ustvarjalnosti, pri uveljavljanju profesionalnih kriterijev ter pri integraciji na novo porojene stroke zanesljivo odigral veliko vlogo. Danes je novo Evropa formiran trg z močno in vse bol kompetitivno oglaševalsko industrijo. Na prvem interkontinentalnem pokalu je imela 287 finalistov, 27 nominiranih in 9 zmagovalcev, vključno z najresnejšim kandidatom za grand cup, ki je šele v time breaku ostal brez njega.
Ad.4
Intercontinental Advertisisng Cup ni še ena od mnogih nagrad. Je povsem nov, učinkovit sistem selekcije, ki z dream team jury omogoča ne le najbolj fair žiriranje temveč tudi najbolj transparenten vpogled v kreativne resource treh kontinentov. In ker poleg tega za oglaševalsko industrijo ne predstavlja nobenega dodatnega stroška, je le še vprašanje časa, kdaj bodo bleščeči pokali z vgraviranimi imeni zmagovalcev, nominirancev in žirije postali tudi močno zaželjeni.
Ad.5
Salonska leta oglaševalske kreativnosti so nedvomno mimo. Režiserji, art directorji in copy writerji niso več velike zvezde. Ne kreiramo več spotov, oglasov, radijskih domislic temveč ustvarjamo in promoviramo brande. The CUP je zato ustvaril povsem nov tronivojski princip žiriranja in nagrajevanja: na prvem nivoju v skupini Products and services žirija oceni vsa dela ne glede na uporabljen medij,najbolje ocenjena dela na drugi ravni oceni še v skupini Best of media v tretji ravni v skupini Best of admaking. Branding je car, creating je le njegov vitez.
Ad.6
Nepozaben je oglas The Indian association for promotion of addopting & child welfare z novim staršem v naročju posvojenega otroka: »Adopt. You will receive more than you can ever give«. Ogily & Mather Mumbai. Piush Pandey.