Svingerski marketing

• 14.2. 2005 • 

Požar, ki se je razkuril po slovenskih medijih, je razkril in osvetlil nekaj pomembnih resnic. Prvič, slovenski politiki so vendarle radoživi, čeprav naivni in zaletavi, preveč mislijo z napačno glavo, a so vsega pomilovanja vredni. Drugič, Slovenci se vendarle zanimamo za seks, četudi se zgražamo, navdušujemo ali zavidamo, in tretjič, slovenski mediji so se vendarle izkazali za profesionalne, saj vsi po vrsti, od leve do desne, od Bulvarja do Sobotne slednjič pišejo o tem, kar ljudi zares zanima. Vključno s tem tekstom, ki bi sicer moral imeti naslov Vegasti marketing, pa ga bo pod svingersko obljubo zanesljivo več bralcev prebralo.

Čeprav je seveda tudi zgodba o Vegi po svoje hudo svingerska. V tržno posteljo, ki sta si jo dotlej delila Mobitel in Simobil, se je odločil vriniti še tretji – samozavestni vegasti kavboj, navajen, da že ob njegovi pojavi precej dol padejo. Vse skupaj je vzel bolj za šalo, najel zvodniško agencijo, ki naj bi ga v trikotnik kdo-bo-koga vpeljala, in se zabaval.

V tretje gre rado, se je pompozno najavil, pa ga ni nihče prav resno vzel. Najprej sploh ni zelo jasno, za katero tretjo zadevo gre. Za tisto, ki se je že dvakrat posrečila, pa se bo, ni vrag, tudi tretjič, ali za ono, ki je dvakrat sicer sfalila, tretjič ji bo pa ja uspelo? Obe obljubi sta bolj vegasti, zanašata se na nekaj, kar je tako rekoč od usode ali naključja odvisno, in prav ničesar prepričljivega in zanimivega ne ponujata. Tri vrtnice, ena brez trnov, tri banane, ena nepojedena, tri konzerve, ena z ušescem za odpiranje, tudi niso nikogar podrle. Drugega, kar bi človek od strica iz Amerike pravzaprav pričakoval, ne atraktivne cene, ne kakovostnejše storitve, ne vznemirljive inovacije ni bilo praktično nič.

Oba druga rokoborca sta vzela prihod tretjega hudo resno. Nobenega razloga pravzaprav nista videla, zakaj bi se morala še z njim zapletati, saj sta bila že drug drugemu povsem dovolj. V svojo podobo in nastop sta investirala skupaj več kot katerikoli drug osvajač na trgu. Razvila sta vsak svoj slog, se osebnostno profilirala ter načrtno in vztrajno šarmirala in privabljala. Morda sta bila včasih potratna, celo bahava, vseskozi pa resna, verodostojna in atraktivna. Do vrinjenca prav nežna seveda nista bila, vendar tržna ljubezen je borba, neusmiljena in robata. Svingerski malce tukaj, malce tam, malo mojo, malo tvojo, nekaj vzamem, nekaj dam tu nima kaj iskati.

Rezultat je bil seveda porazen. Zabave je bilo kmalu konec, žep pa prazen. Užaljeni in razvajeni kavbojček se je razjokal in zatekel k mami: ta dva mi pa nagajata, ne pustita me zraven in vse sama pobereta! Nova mama, ki je na oni strani oceana zamenjala prejšnjo, je bila huda. Milijone si brez haska zapravil, glej, da jih dobiš nazaj. Kakor veš in znaš! In je že malce vegasti kavboj tožil državo Slovenijo, da naj mu povrne ves denar, ki ga je bil v ta trg investiral, in še tisto za povrh, kar bi lahko zraven zaslužil, pa ni. Država, ki ima pod novo komando Američane a priori rada in ki ji gre razigrani in samosvoji Mobitel tako ali tako na živce, se je obtožbam posvetila. Vzela si je čas, ga še malce podaljšala, zraven malce ukorila svoja dva razgrajača, le glejta, kaj sta mi ušpičila, in pripravila odgovor.

Z zanimanjem pričakujemo, kako se bo ljubezenski klopčič Mobitela, Simobila, Vege, države Slovenije in strička Sama odvijal naprej. Bo svingerstvo po novem greh ali zakon?