Tretje življensko obdobje?

• 2007 •

Barrio de la Boca je najrevnejši del Buenos Airesa. Napol barakarsko naselje na obrobju milijonskega, nekdaj bogatega mesta ne daje njegovim prebivalcem takorekoč nikakršnega upanja. V popolni revščini, brez možnosti spodobnega šolanja, brez upanja na zaposlitev se zdi kriminal skorajda edina realna možnost preživetja. In pa nogomet! Okrog impozantnega stadiona, La Bomboniera mu pravijo, ki kot velikanska nasedla ladja leži sredi predmestne bede, je nanizanih več deset pomožnih igrišč. Prav vsa so polna večinoma še bosonoge mularije, ki v nogometni pravljici po zgledu Diega Maradone vidijo edino možno pot iz njihove brezupne mizerije. »Nikarte v la Boco! Tam ni ničesar razen revščine in kriminala,« nas je svaril Daniel Marcet, ki je lastnik velikega argentinskega oglaševalskega festivala in ne ve kaj je revščina.

Pred svetovnim nogometnim prvenstvom 2006 v Nemčiji je Nike razpisal interni natečaj za globalno akcijo Zrcalo sveta. BBDO Argentina je predlagal, da izkoristijo in oživijo duh prostora, od koder gredo v svet najboljši nogometaši. S pomočjo Nikeja in vseh marketinških in oglaševalskih orodij bodo zanikrnemu distriktu odeli sijaj, ki mu v resnici pripada. Povabili so umetnike, pisatelje, slikarje. Prebarvali so propadajoča hišna pročelja, z duhovitimi in atraktivnimi grafiti so oživili prazne zidove. Na glavnem trgu so postavili kip Diega Maradone. Z gigantskimi plakati in originalnimi motivi so zakrili neugledna dvorišča. Prišli so filmarji in televizijski reporterji. Novi sponzorji. Organizirali so se ribiči in gasilci. Radovedni turisti so privabili trgovce in gostince. Plesalci tanga so zavzeli pločnike. Živopisno mestece se je zazibalo v ritmu glasbe. Z minimalnimi sredstvi so naselju vrnili dušo in voljo do življenja. Danes je prvovrstna turistična atrakcija argentinske prestolnice.

Smo v tretji oglaševalski eri, pravi Nicolas Pimentel, account direktor BBDO Argentina. Nismo več le distributerji in manipulatorji. Sestopili smo med ljudi in skupaj z njimi spreminjamo življenje.

V žiriji prvega medkontinentalanega oglaševalskega pokala so sedeli zvezdniki najvišjega ranga. Še nikoli se ni na enem mestu, v sejni sobi univerzitetne palače Colomina v Valenciji zbralo toliko vodilnih kreativcev največjih konkurenčnih oglaševalskih agencijskih verig. DEDICATED TO GENIUS LOCI so imeli zapisano geslo, ki jih je zavezalo k spoštovanju lokalnega duha in iz njega porojene ustvarjalnosti. Nikejevi akciji, ki je oživila revno četrt Buenosa Airesa so podelili najvišje priznanje veliki pokal, GRAND CUP OF INTERCONTINENTAL ADVERTISING FESTIVAL Valencia 2007.