ICAC intervju za MM
• december 2007 •
1 Po izkušnji z dvemi »drugimi« svetovi, kaj je bolj res: da smo ljudje po vsem svetu enaki ali da eni pač reagiramo na Tolstoja, drugi pa na pekinško opero?
OBOJE. TAKO KOT SO TEMELJNE ČLOVEŠKE POTREBE ENAKE PO VSEM SVETU, VIŠJE PA SE MOČNO RAZLIKUJEJO, SO TUDI REAKCIJE NA KULTURNE (KOMUNIKACIJSKE)DRAŽLJAJE NA ELEMENTARNIH RAVNEH SPLOŠNE, NA KONKRETNEJŠIH, LOKALNO POGOJENIH PA MOČNO RAZLIČNE. LJUDJE SMO V MNOGOČEM SEVEDA ENAKI, V MARSIČEM PA HUDO RAZLIČNI. ŠE ŠTAJERCI SO DRUGAČNI OD GORENJCEV ALI PRIMORCEV, KAJ ŠELE OD BOSANCEV ALI ALBANCEV. ČE HOČEMO KOMUNICIRATI Z VSEMI, SE MORAMO OMEJITI NA GENERALNO POLJE, KI JE SKUPNO VSEM, ČE SE LAHKO OBRAČAMO LE NA DOLOČENO SKUPINO, JO LAHKO NAGOVARJAMO V NJENEM SPECIFIČNEM JEZIKU, KI JI JE BLIŽJI IN INTIMNEJŠI.
2 Kako ste med deli iz tako različnih virov iskali na eni strani skupni imenovalec, na drugi pa uspeli zaznati njihove lokalne specifike?
OSNOVNO SELEKCIJO SO OPRAVILI ŽE V ŽIRIJAH REGIONALNIH FESTIVALOV, KJER SO LOKALNE SPECIFIKE TUDI NAJBOLJE RAZUMELI. IZBOR, KI SA JE DOBILA PREDSE CUPOVA ŽIRIJA, JE BIL ŽE PREČESAN. ZRNA OD PLEVELA JIM NI BILO TREBA VEČ LOČEVATI. PREVLADUJOČI KRITERIJ DRUGE STOPNJE JE BIL ZATO NAČELOMA PROFESIONALEN – ODLIČNOST OGLAŠEVALSKEGA KOMUNICIRANJA. »DEDICATED TO GENIUS LOCI« PA JE BIL JEZIČEK NA TEHTNICI, KADAR SE JE BNILO TREBA ODLOČATI MED KAKOVOSTNO PRIMERLJIVIMI PRESEŽKI.
3 Kako ste se znašli med različnimi nameni teh sporočil, na eni strani med dolgoročno gradnjo blagovnih znamk ter neposrednimi prodajnimi nagovori na drugi?
VSAKO DELO JE SEVEDA OCENJEVANO PREDVSEM SAMO PO SEBI. ČE NI ODLIČNO, MU TUDI TAKŠEN ALI DRUGAČEN KONTEKST NE POMAGA. JE PA OČITNA DODATNA VREDNOST, KADAR ODIGRA KLJUČNO VLOGO V ORKESTRACIJI IZGRADNJE BLAGOVNE ZNAMKE.
4 Mimogrede, ali je zmagovalna akcija Barrio Nike res lokalno specifična? Ali ne bi bilo čisto mogoče, da bi jo na zelo podoben naredili tudi v Evropi ali Aziji?
NI BISTVO V TEM, DA DRUGJE PODOBNE AKCIJE NE BI MOGLI NAREDITI, TEMVEČ V TEM, DA SO SI JE V BBDOOJU ZAMISLII IN V JO V LA BOCI TUDI NAREDILI. KDORKOLI BO KJERKOLI IDEJO PONAVLJAL, BO USPEŠEN LE, ČE JO BO PRILAGODIL SVOJEMU SPECIFIČNEMU OKOLJU.
5 Je poleg zaznavanja lokalnih posebnosti nov sistem žiriranja omogočil še kakšne druge nove uvide v trenutno stanje oglaševanja na svetu?
BREZ AMERIŠKIH IN BRITANSKIH, BREZ ANGLOSAKONSKIH ZVEZDNIKOV JE PODOBA PLANETARNEGA OGLAŠEVANJA PRECEJ DRUGAČNA. IZPOD NJIHOVE SENCE SO STOPILI NA PLANO MNOGI, KI JIH V SICERŠNJEM ZVEZDNIŠKEM BLIŠČU SKORAJDA NI BILO MOČ VIDETI. POLEG GENERALNIH TRENDOV, KI SE KAŽEJO NA VSEH SVETOVNIH PREGLEDIH, SE JE NAJBRŽE BOLJ KOT KJERKOLI DOSLEJ IZKAZALA FRONTA LOKALNEGA IN REGIONALNEGA PROTI GLOBALNEMU. NE LE V OGLAŠEVANJU.
6 Če bi morali v enem stavku povzeti specifiko vsake izmed sodelujočih veleregij, kaj bi rekli?
ZELO SUBJEKTIVEN POGLED: AZIJCI IGRAJO NA MOČNE IN DIREKTNE UČINKE BREZ SPRENEVEDANJA. ZELO UČINKOVITO! IBERCI IMAJO RAJE SLIKO KOT BESEDO. IZJEMNA MOČ VIZUALNEGA PREPRIČEVANJA! EVROPSKI ART DIRECTORJI SO SOFISTICIRANI. NAJKULTURNEJŠA KOMUNIKACIJA! NOVA EVROPA PA JE PRESENETLJIVO ČUSTVENA. MORDA MALO MANJ ZRELA, VENDAR TOPLA IN POGOSTO GANLJIVA.
7 Kako je pa poslovno? So med različnimi partnerji tudi različni načini delanja posla, osebne komunikacije?
ODGOVORI META
8 Stroka je The CUP sprejela zelo naklonjeno, Donald Gunn je napovedal, da bo glavno nagrado obtežil enako kot kanski Grand Prix. Večjega komplimenta si ne bi mogli želeti. Kaj pa poslovno? Je bil prvi The CUP uspešen projekt?
BODIMO NATANČNI. DONALD GUNN SE JE JAVNO STRINJAL, DA JE REALNA VREDNOST CUPA, ŠE POSEBEJ GLEDA NA SESTAVO IN MOČ ŽIRIJE NAJMANJ ENAKOVREDNA KANU. KAKO BO CUPOVA PRIZNANJA V SVOJEM REPORTU UPOŠTEVAL PA SKLADNO S SVOJO NOVO MANIRO PRAVZAPRAV NI POVEDAL, KER JE TAKO KOT TOČKOVANJE TUDI IZBOR OCENJEVANJ NJEGOVA POSLOVNA SKRIVNOST. O POSLOVNI USPEŠNOSTI PROJEKTA, KI JE BIL PRAKTIČNO BREZ PRIHODKOV IN SO GA SKORAJDA V CELOTI FINANSIRALI POBUDNIKI SAMI, JE PA ŠE TEŽKO GOVORITI.
9 Če se vse izide, kje bo ICAC čez 5 in kje čez 10 let? In ali to kaj pomeni za Zlati boben?
POKALNI SISTEM ICACA GA TESNO POVEZUJE Z AMBICIJAMI REGIONALNIH FESTIVALOV, KI JIH POVEZUJE. ZLATEMU BOBNU POMENI VELIKO PRIMERJALNO PREDNOST, SAJ PREKO NJEGA POLEG REGIONALNE DOBIVA TUDI GLOBALNO VELJAVO. SE BO PA KMALU TREBA ODLOČITI,KOLIKO ČASA BO NOVA EVROPA ŠE NOVA IN KDAJ BO MORDA SVOJO OBLEKCO PRERASLA, PRILOŽNOST PA ZAMUDILA.
10 Še pogled v Slovenijo: največja agencija izjavlja, da ni več komunikacijska agencija, temveč celovit marketinški servis. Kaj to pomeni za potencial slovenskih avtorjev na mednarodni, celo globalni ravni?
ODGOVOR BO MORDA KONTRAVERZEN. V SLOVENSKEM PROSTORU AGENCIJE, KI SO DELALE PREDVSEM ZA DOMAČE NAROČNIKE, NIKOLI NISO BILE LE KOMUNIKACIJSKE. DA BI BILE USPEŠNE SO ŽE VSESKOZI SERVISIRALE SVOJE NAROČNIKE BISTVENO ŠIRŠE. PRAVZAPRAV SE ŠELE V ZADNJEM ČASU, KO SE MARKETINŠKA ZNANJA V VELIKIH PODJETJIH RESNO RAZVILA, LAHKO TAKO KOT PRI SERVISIRANJU TUJIH NAROČNIKOV OMEJUJEJO LE NA KOMUNIKACIJKSE NALOGE. JE PA SEVEDA RES, DA JE VEČINA DOMAČIH PREDVSEM MANJŠIH NAROČNIKOV BREZ ŠIRŠE MARKETINŠKE PODPORE SVOJIH AGENCIJ ŠE VEDNO PRECEJ NEBOGLJENA. KAJ TO POMENI ZA POTENCIAL SLOVENSKIH AVTORJEV NA MEDNARODNI, CELO GLOBALNI SCENI, PA NE VEM.