• 21.9.2010 •
Sedemnajst let po začetku se lahko zdi hudo domišljavo pisati o zgodovini. Vendar čas danes teče tako hitro, da je že deset let stara podoba prikazen iz drugega časa.
Svet pred padcem berlinskega zidu v zavesti današnje »bobnarske« generacije ne obstaja. Oglaševalska industrija Nove Evrope se je začela prebujati manj kot pet let pred rojstvom Zlatega bobna.
Tunel med Anglijo in kontinentom je bil tistega leta odprt. Nelson Mandela je postal prvi temnopolti predsednik Južne Afrike. Švedi so na referendumu glasovali za vključitev v Evropsko unijo, Norvežani pa proti njej. Predstavljen je bil prvi Netscape navigator.
Koliko vas je v tistem času imelo osebni računalnik in mobilni telefon? Svet se je obračal na glavo Preživeli smo konjunkturo in krize, nove lastnike, nove oblasti in konkurente. Temeljna paradigma in kultura stroke se spreminja, optimisti in pesimisti izmenjujejo mesta. Kot pesek med prsti je čas spolzel v nič.
Zgodovina je tako kot spomin krivičen sodnik. Mnoga pomembna dejstva, podobe in imena izginjajo v veliki črni luknji. Industrija, ki jo slavimo na Zlatem bobnu ni zrasla in se razvila sama od sebe. Brez svojih borcev in sanjačev, brez prijateljev in zanesenjakov, brez lastnih herojev naš Boben ne bi bil Zlat.
Če verjamemo v poslanstvo za prihodnost, imamo odgovornost do preteklosti in vseh tistih, ki so zgradili sedanjost. Brez njih bi se vse in vsak izgubili v vesolju.
Na koncu poglavja se je Zlati boben odločil ustanoviti GALERIJO SLAVNIH NOVE EVROPE. Na marmornati steni bernardinskega kongresnega centra, kjer se iz leta v leto srečuje oglaševalska skupnost Nove Evrope, bodo imena posebej zaslužnih zapisana proti pozabi.
GALERIJA SLAVNIH – Hall of Fame 2010
Jirži Mikeš je prvi YES Zlatega bobna. Kot generalni sekretar združenja čeških reklamnih agencij je prvi slišal, razumel, podprl ter pomagal promovirati, razvijati in afirmirati Zlati boben. Je prvi ambasador Zlatega bobna, ki je z angažiranjem doma in v evropskem združenju EACA prispeval ne le k uveljavitvi ZB temveč k razvoju in integraciji stroke na Češkem in v Novi Evropi.
Ivan Čimburov je ZLATI BARABAN. V času, ko se je ZB komaj postavljal na noge, je s široko kreativnostjo ruske duše dvignil raven festivala do evropskih vrhov. V šestnajstih letih je dvanajstkrat stopil na zmagovalni oder, bil je odličen predsednik žirije, na velikem odru je v enakopravnem dialogu z master of ceremony Bobom Garfieldom vzpostavil dostojanstvo Nove Evrope.
Vital Verlič je z agencijo Futura trikrat osvojil naslov najuspešnejše agencije Nove Evrope. Z visoko profesionalno ravnijo in z vedno svežo ustvarjalno kulturo je v odločilnih letih učinkovito dvigoval standarde oglaševalske industrije Nove Evrope.
Darek Zatorski, je enfant terrible – kreativni direktor Nove Ev rope. Zapisan je v 49 bronastih, srebrnih in zlatih bobnih ter grand prixih. Sedem zlatih ur Zlatega bobna si je kot kreativni direktor najuspešnejših celovitih oglaševalskih akcij že nadel na zapestje. V treh agencijskih mrežah je dokazoval, da ni staro in novo evropskega oglaševanja, da je le slabo, dobro in odlično, kateremu vseskozi prepričano služi.
Jarek Ziebinski je personifikacija Nove Evrope. S pretanjenim občutkom in neugasljivim žarom je rasel s svojo stroko, nacijo, agencijsko družino in Zlatim bobnom. Z varšavskim Leo Burnettom je prvič stal na piedestalu najboljše agencije NE. Na čelu evropskega boarda je slavil še petkrat s svojo Češko, Romunsko in Libanonsko ekipo. Kot predsednik azijsko pacifiškega Leo Burnetta se zanesljivo ni ustavil.
Dragan Sakan je oglaševalska legenda Nove Evrope. Advertising ni njegov poklic ali posel temveč življenje. Prišel je v kratkih hlačah in postal najbolj prepoznavna oglaševalska osebnost JV Evrope. Bil je na vrhu, osvojil Zlato rožo Portoroža kot naj agencija NE, preživel je partnerstva in hude ura a je kot ptič Feniks vedno znova vzletel. Idea Campus v Piranu, Beauty Women in New Blondy so smetana na veliki torti njegove kariere.
Michael Conrad je boter Zlatega bobna in iniciator kreativnosti Nove Evrope. Z vrha svetovne mreže v Chicagu se je prvi odzval vabilu iz Portoroža. Prišel, videl in razumel. Pogumno je podprl doma inspirirano ustvarjalno energijo poljskih, čeških, romunskih burnetovcev. Pomagal je Zlatemu Bobnu do visokih standardov in ugleda. Spodbudil je konkurenco, da je štiristo milijonski trg Nove Evrope in njegovo oglaševalsko industrijo vzela resno. Če bi imel ZB le enega samega prijatelja bi bil to zanesljivo MC.
Daniel Ružička je adman z razumevanjem in navdihom. Ustvarja advertising kakršen naj bi bil, da bi poganjal industrijo, pomagal človeku in lepšal svet. Genius loci je njegov angel varuh. Po njegovih stopinjah pelje prava pot.
Juraj Vaculik je prava potenca Zlatega bobna. Ko ga je prvič obiskal, se je odločil, da bo nekoč na vrhu. Vso agencijo je naložil v avtobus in pripeljal v Portorož, da bi jo navdihnil s poslanstvom in zastupil z ambicijo. Dve zlati uri naj kreativnega direktorja ima na zapestju in grand prix v vitrini. Danes mu je Evropa premajhna.
Adrian Botan je Orfej Zlatega bobna. Njegova pesem je dokaz, da je tudi v oglaševanju ustvarjalnost le privilegij bogatih – v srcu in uspešnih – v trmi. Z izvirno takorekoč vizualno ustvarjalnostjo je osvojil vse nagrade Zlatega bobna, s pogumno naslonitvijo na Genius loci, na spirit of the place pa je pokazal, da ima Nova Evropa lahko tudi svojo uspešno pot.
Milka Pogliani je Lady Zlatega bobna. Brez glasnega bobnanja je stopila na oder in osvojila srca. Nežno, a odločno vleče zlate niti, ki usmerjajo veliko korporacijo in njeno novo ustvarjalnost. Razume in spodbuja, pomaga in podpira, odpira vrata in poriva naprej tiste, ki potrebujejo svetlobo. Brez njenega vodenja McCann ne bi bil dvakrat zapored na vrhu, nič kolikokrat pa tik pod njim, pa tudi Nova Evropa bi imela manj svojih bleščečh draguljev.
Jan Mariusz Demner je veliki mojster oglaševalske umetnosti. Čeprav gleda preko avstrijskih vrhov in mu je tudi Evropa pogosto majhna, je v duši vendar pripadnik prostora, ki je bil nekoč pod krono njegovega plemena. Danes, ko smo spet skupaj, je zraven na odru akademije, na piedestalu zmagovalcev, pa tudi na plesišču, ko ga zasrbijo pete, se nikogar ne ustraši. Njegova agencija je osvojila največ avstrijskih nagrad.