Jesenski marketing
• 6.9. 2004 •
Poletje se je skoraj zavleklo v jesen, ki pa bo zanesljivo vroča, četudi bo deževna in mrzla.
Še malo in izbruhnila bo predvolilna propagandna tekma, ki bo, kot napovedujejo, najostrejša in najbolj brezobzirna doslej. Udarci, pravijo, bodo padali predvsem pod pasom, piarovski agenti bodo vodili napade, oglaševalske kampanje na brezplačnih plakatih in v tv-terminih bodo le kozmetična glazura na strupenih tortah, ki si jih bodo metali v obraz. Kakšno vlogo bo pri tem igrala oglaševalska stroka, še ni povsem jasno. Veliki francoski mag, ki je, menda le prijateljsko, doslej vedno svetoval trenutnemu predsedniku države, pa karkoli je že takrat bil, bo tako ali drugače zanesljivo zraven. Ljubitelji podalpske soft romantike upajo, da bo najbolj ljudska stranka našla pri svojih germanskih prijateljih še kakšen preizkušen erotični dramolet. Iz druge roke seveda, da bo ceneje. Za ostale se pravzaprav še ne ve. Zanesljivo je le, da nas bodo s plakatov in oglasov gledali lepo urejeni, nasmejani in v svetlo prihodnost zroči obrazi ter nas z leporečnimi floskulami vabili v objem. Duhovitih, udarnih in premisleka vrednih nagovorov, s kakršnimi sta nekoč Maurice Saatchi ali Jacques Séguéla obračala zgodovino, raje ne pričakujte. Zmedeno in ne prav srečno ljudstvo bo pač, kaj pa mu drugega ostane, namesto prepričljivo najboljših še naprej volilo zanesljivo najmanj slabe.
Prej se bo razjasnilo med tiskanimi mediji, kjer bomo po zaslugi najaktivnejšega SOZ-ovega vodstva (Slovenske oglaševalske zbornice) doslej vendarle doživeli projekt revidiranih prodanih naklad, za Romunijo sicer, a vendarle. Kako bodo ohranili obraz lažnivci in prevaranti, ki so leta prodajali izmišljene naklade, bomo šele videli.
V Bruslju se končuje evropsko ocenjevanje učinkovitosti oglaševalskih akcij, v Ljubljani se začenja nov krog slovenskega Effieja. Ponovno se bo v nasprotju s pričakovanji prenekaterih pobudnikov pokazalo, da je najcenejše in najučinkovitejše oglaševanje – kreativno.
Zlati boben ima novega pokrovitelja, pravzaprav njo, Nike, grško boginjo zmage, ki se je izvila izpod prstov Jureta Smoleta z zlatim bobnom v rokah, da bi v Portorožu dostojanstveneje počastila nagrajence drugega najuglednejšega in najpomembnejšega evropskega oglaševalskega festivala. V novem, dvanajstem nadstropju Grand hotela Bernardin, v najatraktivnejši slovenski kongresni dvorani bo slab teden po slovenskih volitvah seveda spet več razočaranih kot navdušenih. Le upamo lahko, da bo med slednjimi tudi cvet slovenske oglaševalske industrije, saj verodostojnejšega merila za njene ustvarjalne dosežke ni.
Piarovci, ki so zadolženi za občevanje z javnostmi, bodo v Mariboru s kristalno prizmo nagradili najboljše komunikacijske projekte, ki jih odlikuje »spoštovanje profesionalnih načel, izvirnost v iskanju novih orodij ter etičnost pri zasledovanju merljivih poslovnih ciljev«. Slabo vest si bodo potolažili s »prvo dobrodelno akcijo strokovnjakov za to področje«, ki bo potekala kar med konferenco, zbrani denar pa bodo izročili »eni od mariborskih ustanov, ki skrbi za dobrobit mladih iz socialno šibkega okolja«.
Stroka gre počasi naprej, odločajo pa (tudi o njeni podobi) prej kot slej oni drugi.