Ob otvoritvi razstave v Galeriji Fotografija

• 26. september 2024 •

V razkošnem  filmskem opusu Karpa Godine se zdijo oglaševalski spoti pogosto  spregledano poglavje. V kratki zgodovini slovenske  oglaševalske stroke pa to zanesljivo niso.

Merjeno v minutaži vseh skupaj še za en celovečerec ni. Šteto na komad, na naslov pa jih je nekajkrat več, kot vse tazaresne produkcije  skupaj. Ne drznem si ugibati, koliko je ustvarjalna izkušnja trideset sekundnih spotov, trideset sekundnih zgodbic in nagovorov, polminutnih reklamnih filmskih dramuletov prispevala v Karpovo ustvarjalno potenco.

Lahko pa iz prve vrste zagotovim, koliko je vsem nam, ki smo imeli privilegij sodelovati v vseh fazah filmske in video produkcije takratnega Studia marketing Delo, timska praksa pomenila, koliko nas je obogatila in koliko prispevala k uspešnosti in prevladi na jugoslovanskem trgu.

V šestdesetih letih se nam je v bivši državi zgodil trg. Brez vseh regulacij in pravil so se odprle nove možnosti in priložnosti, ki jih je vsakdo lahko razumel in izkoristil po svoje. Akviziterji, trgovski potniki, amaterski fušarji so vodili igro za svoj žep in interes. Naivneži in utopisti  smo sledili partiji, ki je oznanila, da bo »kot družbeno koristno delo priznala le tisto delo, ki se bo kot takšno potrdilo na trgu«. Nova svoboda je bila mamljiva za maherje in ustvarjalce, kar vleklo nas je na polje, ki se nam je odpiralo. Ne šol, ne pravil, ne kodeksov ni bilo in sami smo si morali postaviti cilje in omejitve, ker kreativnost sama po sebi nima meja.

V Studiu marketing Delo smo verjeli, da če želiš nekoga nagovoriti in prepričati, ga moraš najprej spoznati, nato razumeti in slednjič imeti rad. Vsa toplina s katero sta Karpo in Jaka, Godina in Judnič nagovarjala občinstvo je izhajala iz tega. Prodajali smo radost izbire, svobodo, odprtost in veselje pričakovanja in uspeli. Brez filmskega mojstrstva in ustvarjalne lucidnosti Karpa Godine bi nam težko.