Slovenski bibliografski leksikon

Apih, Jure, ekonomist, urednik, menedžer, publicist, oglaševalec, založnik. *Ljubljana, 22. 12. 1941. Oče Milan učitelj, skladatelj, funkcionar, publicist, ustavni sodnik, mati Ančka r. Štok, bančna uslužbenka. 1965 oženil z Vero r. Grahor, mag. kemijske tehnologije. Sin Tomaž, dr. fizike, hči Jana, dipl. etnologinja.
Od rojstva v Ljubljani je prvih 10 let bival in se zaradi vojne in ločitve staršev selil po različnih krajih (Vrapče pri Zagrebu, 1942-1945*; Ljubljana, 1945-1946; Planica, 1946-1948; Ljubljana, 1948-1951; Beograd, 1951-1952). Od 1952 do danes redno biva v Ljubljani.
Obiskoval je Srednjo ekonomsko šolo v Lj., kjer je maturiral l. 1960, nato pa nadaljeval s študijem na Ekonomski fakulteti v Lj., kjer je l. 1964 na prvi stopnji diplomiral iz ekonomike turizma. V nadaljevanju je skozi delo prakticiral samostojen študij marketinga in oglaševanja. 1967 se je zaposlil na ČGP Delo, kjer je na različnih pozicijah delal do 2004. V 70. letih je kmalu prejel prva priznanja kot kreativni direktor prve prave oglaševalske agencije v Sloveniji, Studia Marketing Delo, katero je ustanovil l. 1973, v nekaj letih pod njegovim vodstvom pa je postala najbolj uspešna jugoslovanska agencija z največ osvojenimi nagradami. Od l. 1978  do l. 1980, ko so ga zaradi politične intervencije odstavili, je bil glavni urednik politično informativnega tednika Teleks. Od l. 1981 naprej je bil direktor trženja v Delu, istega leta je začel v okviru Dela izdajati jugoslovanski marketinški časopis Media Marketing, ki se je l. 1991 preimenoval v Marketing Magazin in je po razpadu Jugoslavije izhajal samo v slovenskem jeziku. Funkcijo glavnega urednika je izvajal od ustanovitve do l. 2006. L. 1991 je postal član uprave, od junija 2001 do avgusta 2004 pa predsednik uprave Dela, d.o.o.
Sodeloval je kot publicist s kolumnami in prispevki v Delu, Sobotni prilogi Dela, Mladini in Magu.

Bil je član oglaševalskih in marketinških strokovnih organizacij, poleg domačih tudi International Advertising Association New York in Asociace Komunikačnichni Agentur Praha, od l. 1982 do l. 1990 predsednik Društva za marketing Slovenije, ustanovni član Art Directors Cluba Ljubljana, ustanovni član častnega razsodišča Slovenske oglaševalske zbornice (1994), ter ustanovni član UO Slovenskega oglaševalskega združenja (1993). Istega leta je zasnoval in soustanovil Zlati boben, mednarodni oglaševalski festival v Portorožu, katerega častni predsednik je bil imenovan l. 2011. L. 2007 je soustanovil interkontinentalni oglaševalski festival The CUP (ICAC), pri katerem deluje kot izvršni direktor.
Na mnogih drugih mednarodnih marketinških in oglaševalskih konferencah nastopa tudi kot predavatelj, med drugim v Beogradu (Jugoslovenski simpozij privredne propagande 5+1, 1972), Zagrebu, Sarajevu (No limit 2002), Ljubljani (Juma, jugoslovansko združenje za marketing, Rogli (Tribuna tržnega gospodarstva 1984, 1985), Opatiji, Portorožu, Milanu, Gorici, Dunaju (East Western Forum 2007), Bratislavi, Pragi, Zlinu (Duhova Kulička 2008 in 2011), Krakovu (Krakfest), Varšavi, Vilniusu, Rigi, Talinu, St.Petersburgu, Moskvi, Kijevu, Budimpešti, Egeru, Brasovu, Varni, Valenciji (Intercontinental Advertising Summit 2007), Tel Avivu, Carigradu, Pattayi (Asia Pacific Advertising Festival 2007) in Buenos Airesu (Ibero American Advertising Festival 2007). Prejel je Posebno priznanje Mednarodnega oglaševalskega festivala Venezia (1975) in bil proglašen kot Oglaševalska osebnost leta 1994 v Portorožu.

BIBL.:
Oglašanja v A-Duru, Založba Delo – Slon 1996.
Papirnati boben, Založba Delo 2001
* »ilegalček« pri starih starših, ki so bili izgnani v NDH