• 12.02.2008 •
Čeprav je bil ZB 07 rekorden tako po obsegu, kot po finančnem rezultat, je očitno, da je zrel, formiran projekt, da je dovolj znan in uveljavljen in da sam po sebi velikih rasti ne more več generirati. Potenciali novoevropskih trgov, še posebej v sferi klasičnega oglaševanja, ki je na festivalih še vedno dominanto, so v stagnaciji, povečala se je avtokritičnost, deloma tudi špekulativnost pa tudi atraktivnost destinacije je v veliki meri že konzumirana. Po najnovejši lestvici avstrijskega IAA in CCA (Horizont 03) so med evropskimi nagradami uglednejše Eurobest, LIA, ADC*E, Euro Effie in Epica (eno točko od 20!) . Enako kot GD je rangiran Effie (nacional!), manj pa International Effies in NYF. Konkurenčni festivali NE (Cristal, Golden Hammer, Kiev, Moskva) so s širokogrudnejšim nagrajevanjem zanimivi za tiste, ki so jim GD standardi žal previsoki.
Pa vendar je med vsemi naštetimi le GD zares festival, vsi ostali so le enodnevne (ali enovečerne ) award ceremonies. Le Eurobest, ki se je bil že povsem umaknil na internet, se je letos premislil in najavil vsakoletni evrofestival v Stockholmu – decembra.
Geografskega širitvenega prostora skorajda ni. Potencialno le Kazahstan, morda(???) štiri vzhodne zvezne dežele ZRN, več jih praktično ni.
V GD »prvi ligi« so Romunija, Avstrija, Poljska, Češka in Rusija, v drugi Slovenija, Izrael, Turčija, Ukrajina, Madžarska in Slovaška, hitro rastoče so Bolgarija, Finska, Grčija in Srbija, podzastopane so baltske države in najbrže Izrael.
Ob prihajajoči gospodarski stagnaciji in neukročeni inflaciji nam bodo stroški naraščali, ne da bi jih lahko kompenzirali z naravno rastjo števila prijavljenih del ali dvigovanjem cen, ki so primerljivo že visoke.
LE Z IZRAZITO IN MOČNO NOVO DODANO VREDNOSTJO LAHKO ŠE NAPREJ ZAGOTAVLJAMO KONKURENČNOST IN RAST.
Članstvo v projektu INTERCONTINENTAL ADVERTISING CUP je ekskluzivna primerjalna prednost, ki vse golden drumove finaliste brez kakršnihkoli dodatnih stroškov uvrsti v medkontinentalno ocenjevanje skupaj s finalisti azijsko pacifiškega in ibero ameriškega festivala ter evropskega Art directors cluba. Zaključna prireditev bo letos v Luganu, kamor bo vseh 200 nominiranih za pokale povabljenih na stroške prireditelja. S pričakovano rastjo pomembnosti in odmevnosti CUPovih nagrad bo večja tudi vrednost izključne možnosti sodelovanja, kakršne nima z izjemo ADC*E nobena druga evropska nagrada.
Evropsko združenje Commercial Film Producers, ki je imelo lani svojo letno konferenco v Portorožu je morda odprlo novo perspektivno dimenzijo GD. Relativno velik interes producentskih hiš, se kaže predvsem v zanimanju za predstavitvene oz. poslovno kontaktne prostore. Načrtujemo razširitev razstavnih prostorov s PRO PRO EXPO mini sejemsko prireditvijo namenjeno predvsem ponudnikom producentskih in drugih izvedbenih storitev. Predstavniki CFM so že izkazali pripravljenost podpreti in promovirati GD PRO PRO EXPO, še posebej, če bi izvedbeno dejavnost oglaševalske industrije podprli tudi programsko, to je vklopili v program Kreativne akademije, uvedli posebne nagrade za Ad making ter jih pritegnili k projektu STUDIO DRUM.
Struktura nagrad na GD je tako kot na drugih oglaševalskih festivalih standardna, torej urejena po medijih, čeprav je podelitev nagrad že nekaj časa strukturirana sodobneje, to je po izdelkih in storitvah oz. brandih. Za oglaševalsko stroko je pomembneje izpostaviti najboljši oglas/akcijo za izdelek/storitev ne glede na uporabljen medij kot najlepši tv ali radio oglas ne glede na izdelek/storitev. Načrtujemo uvedbo nove nagrade (»krilata Nike«?), ki bi bila v vsaki produktni kategoriji ne glede na uporabljen medij namenjena naročniku in ne agenciji.
Podobno so strukturirane nagrade ICACa. Verjamemo, da s tem povečujemo tako interes naročnikov kot njihovih agencij.
Pogojno nova tekmovalna skupina (samostojna ali v sklopu IA) bi lahko bila oglaševanje na mobilnih telefonih. V teku je dogovarjanje s potencialnim /turškim !) sponzorjem.
Zaradi slabega odziva in nasprotovanja partnerjev v ICACu Central Western European ICAC GD Preselection letos ne načrtujemo.
Zaradi potencialno povečanega komercialnega razstavnega prostora (PRO PRO EXPO) obravnavamo možnost postavitve razstave tiskanih oglasov in plakatov v konkurenci v posebnem šotoru na lungo mare.
Ugotavljamo povečan interes velikih agencijskih verig za aktivnejšo prisotnost na festivalu. V pogovorih smo z najbolj zainteresiranimi, ki jih vabimo, da prevzamejo vodenje predvidoma štirih panelov Kreativne akademije, vsaka na eno od ponujenih tem. Pričakujemo, da nam vsaka od njih zagotovi poleg uglednega moderatorja in enega ali dveh kreativnih zvezdnikov tudi udeležbo najmanj enega naročnika in enega neodvisnega gosta. Predvidevamo visoko programsko kompetitivnost .
Ponujene teme pogovornih panelov so:
ADVERTISING EROS 2008
KRALJEVIČ IN BERAČ / MASTER AND SERVANT
BACK TO THE FUTURE
IS THERE LIFE AFTER DEATH?
Seveda pa se lahko dogovorimo tudi za druge, po mnenju sodelujoče agencije primernejše teme.
Posebno pozornost in ambicije nameravamo letos posvetiti tudi MEDIA MEETINGU, ki naj bi ga kadrovsko, vsebinsko in promocijsko po potrebi pa tudi materialno okrepili.
Krovni promocijski naslov kreativne akademije GD 2008 naj bi bil
ADVERTISING GAMES 2008/2009
Jure Apih
