Jure Apih, marketinöki in oglaöevalski praktik in pisec, publicist, urednik in novinar, manager in organizator, ustanovitelj Mednarodnega oglaöevalskega festivala Zlati boben, //FOTO: Tomaû Skale OPOMBA : ZA OBJAVO V PRILOGI ñ DNEVNIKOV OBJEKTIV - INTERVJU 2012

CV 2015

Jure Apih je, kot sam pravi, multipraktik pionir. Začel je v marketingu in oglaševanju, ko tega še pravzaprav ni bilo. Ustanovil je prvo pravo oglaševalsko agencijo na prostorih bivše države in skupaj s sodelavci osvojil vse nagrade, ki se jih je osvojiti dalo. V časih, ko se je partija še prelamljala med Kardeljevim dogovornim in tržnim gospodarskim konceptom, se je močno angažiral za afirmacijo slednjega. Umaknil se je v »hosto« in sredi pohorskih gozdov organiziral odmevno Tribuno tržnega gospodarstva. Bil je pobudnik izgradnje slovenske marketinške infrastrukture, predsednik društva za marketing Slovenije, soustanovitelj Slovenske oglaševalske zbornice. Z Marketing magazinom je organiziral slovenski oglaševalski festival in novo evropski kreativni festival Zlati boben, skupaj s partnerskimi festivali Azije, Evrope in Amerike pa Medcelinski oglaševalski pokal.
Bil je glavni in odgovorni urednik kulturne in informativne revije Teleks v njenem najuspešnejšem in najodmevnejšem obdobju (1978-1980), pa so ga odstavili, ker je »prezgodaj kikirikal«.

Kot marketinški direktor, član in predsednik uprave Dela je skrbel za razvoj in tržno uspešnost. Slovenske novice, Nedelo, Večerno Delo, Ona, Vikend, DeloinDom, Polet, Slovenski delničar so razširili krila najuspešnejše slovenske časopisne hiše. Odstavil ga je novi tajkunski lastnik, ki je imel z vodilnim slovenskim časnikom svoje načrte.

Politiki se ni pustil zapeljati, čeprav do širšega dogajanja okrog sebe ni bil indiferenten. S štirimi milijoni pridnih rok se nam ni bati prihodnosti, je zapisal na plakat osamosvojitvenega plebiscita. Skupaj z Antejem Mahkoto je zasnoval in v veliki meri navdihnil nacionalno akcijo Podarim Dobim, ki je omogočila slovensko smučarsko pravljico, Slovenkam in Slovencem pa dvignila samozavest in nacionalni ponos.

S članki in kolumnami se je oglašal v Marketing magazin, Delu, Sobotni prilogi, Magu, Nedelu, povsod skorajda, kjer je prišel zraven. Izbor najodmevnejših tekstov je objavil v knjigah Oglašanja v A duru in Papirnati boben.

Daleč pred drugimi je iskal in opisoval »Slovenske dobre gostilne«, skorajda po dolžnosti je predsedoval Slovenski kulinarični akademiji, kot senator Teranus pa še vedno časti žlahtno kapljico v Slovenskem vinskem senatu. Le za družino in prijatelje je spisal in natisnil Družinske gurmanske bukvice Kako pri Apih kuhamo. Za široko slovensko publiko pa ima v pripravi »Fino kuhinjo za telebane«, ki bo kmalu izšla.

OD KOD, CV, 2015