Milka Pogliani

• 10. december 2024 • 

V dolgi vrsti pred recepcijo Zlatega bobna v Bernardinu je potrpežljivo čakala na svoj obesek, torbo z materiali in promocijsko majico. Evropska predsednica, chief creative officer in članica njujorškega kreativnega borda McCann worldwide je bila bržkone edina velika zvezda planetarnega advertisinga, ki se v Portorož ni pustila povabiti, temveč se je sama prijavila, plačala in prišla.

Milka Pogliani je utripala s tistimi oglaševalskimi poeti, ki so v zlatih časih oglasov še verjeli, da moraš tistega, ki mu hočeš nekaj prodati, najprej poznati, nato razumeti in slednjič imeti tudi rad. V Novi Evropi, ki se je odpirala na Zlatem bobnu v  Portorožu, je zaslutila bazen nove prvinske ustvarjalnosti in je hotela biti zraven. Adriana Botana, nadarjenega in ambicioznega romunskega zmagovalca Zlatega bobna je povabila v London in mu tlakovala kariero v New Yorku.

Milka Pogliani je bila prijateljica. V Italiji, Evropi in na svetovni oglaševalski sceni je dosegla vse, kar se je dalo, vendar se je v Portorož rada vračala in povabila ni nikoli zavrnila. Naša si Milka Poljanšek, sem jo podražil, vedoč, da so njene korenine na Rijeki. Seveda, maestro, se je zasmejala.

Rada je pomagala. Predsedovala je žiriji Zlatega bobna v Portorožu, vodila je  žiriranje Interkontinentalnega oglaševalskega pokala The CUP v Sarajevu. Na marmorni steni na Golden Drum Hall of Fame v grand hotelu Bernardin je bilo z zlatimi črkami zapisano tudi njeno ime. Za vedno.

Dokler bo spomin veljal, bo Milka z njim.