Superbrand marketing

• 16.10. 2006 • 

Brandi, blagovne znamke po domače, so hudo v modi. Dodana vrednost dobrega imena, ki zvišuje prag cenovne sprejemljivosti, zaupanje, ki hromi nalet agresivnih tekmecev, ter prepoznavnost, ki po bližnjici pelje skozi gozd nove in nove konkurence, so atributi superbrandov, ki so vredni zlata. Med več kot petsto blagovnimi znamkami na slovenskem tržišču organizacija Superbrand pravkar ugotavlja njihovo vrednost in zanesljivo bo presenečenje, ko jih bo novembra predstavila javnosti. Mnoge nekdaj nedotakljive slovenske znamke, ki so gospodarile na jugoslovanskem tržišču, so izgubile sijaj, mnoge nove, celo trgovske z brezimnimi proizvajalci, so pridobile ugled. Tudi najlepše bleščeča krona se hitro povalja v blatu.

Zdravniški poklic je, odkar pomnimo, najuglednejši. V Beogradu pa so odkrili, da so zdravstveni delavci prve pomoči podkupljeni od pogrebnih podjetij, katerim dobavljajo trupla ponesrečenih, in da so zaradi zelo konkretne stimulacije pogosto manj konkretni pri poskusih oživljanja nesrečnežev.

Tajni agent srbskega pravosodnega ministrstva je pod krinko razkril delovanje prometne mafije, ki je združevala skupino policistov, odvetnikov, cenilcev in zavarovalnih agentov. S skrito videokamero je posnel, kako so sestavljali zapisnike o neobstoječih prometnih nesrečah, vlagali lažne kazenske prijave in skupaj s slamnatimi obtoženci pričali pred sodišči, denarne kazni pa poravnavali iz najmanj pol milijona evrov vrednega skupnega fonda, ki so ga napolnjevali z zavarovalniškimi odškodninami. Se zdaj ve, komu zaupati?

Geotehniko, nekdaj po vsem tretjem svetu uglednega zagrebškega socialističnega giganta iz Zagreba, pravzaprav le njegovo ime, je za svojo malo gradbeno firmo odkupil Podravec Branko Lugarov in dobil naročilo za sanacijo največje afriške džamije Hasan III. v Casablanci. Si predstavljate, da zagrebško katedralo sanira firma iz Afganistana, piše Globus?

Mercator je v bivših jugoslovanskih prostorih veliko ime, a največja srbska in hrvaška tajkuna Miroslav Mišković in Ivica Todorović sta se s trgovskima mrežama Delta in Agrokor že povezala in napovedala, da ga bosta prej ali slej prevzela. Z imenom vred.

Na aveniji Madison v New Yorku in še v nekaj sto prestižnih modnih prodajalnah v Nemčiji, Holandiji, Norveški, Finski in Hongkongu prodajajo pod blagovno znamko Ivko, made in Srbija, izvirne pletenine nekdanje Sarajevčanke, danes Beograjčanke Danice Ivković, delo pletilj iz Bačke palanke, Ade, Inđije in Smederevske palanke.

Pred več kot letom smo na tem mestu pisali, da se pod imeni Milka, Nutela, Persil in še mnogimi drugimi prehrambenimi, higienskimi in kozmetičnimi izdelki z zvenečimi blagovnimi znamkami prodajajo na slovenskem tržišču slabši, praviloma na poljskem in češkem narejenimi izdelki. Celo avtomobili za slovenske kupce niso vedno narejeni iz enako kakovostnih materialov in sestavnih delov kot tisti, ki jih prodajajo v Franciji ali Nemčiji. Pa nič.

Lagali smo zjutraj in zvečer, je svojim partijskim kolegom priznal madžarski premier, in ogorčeni demonstranti so mu zažgali televizijo. Tam, kjer ljudje še niso otopeli na laž, je upanje, da bodo nekoč svobodni, tam, kjer se tako kot pri nas laž sprejema za legitimno obliko politične tekme, ostajamo ujeti v gosti zmesi depresije in abstinence, piše Dragoljub Žarković v Vremenu.