Beograd Cup intervju

• 10.3.2014 •

Pitanja:

  1. Kako se rodila ideja za Intercontinental Advertising Cup, koji je osnovni cilj festivala i kako ste došli na ideju da ga ove godine održite u Beogradu?

Michael Conrad, ki je pred leti predsedoval Kanski žiriji, leto za tem pa Goldendrumovi v Portorožu je bil presenečen nad kreativnostjo Nove Evrope, ki pa je bila na Canskem ocenjevanju praviloma spregledana. Predlagal je Rogeru Hatchuelu, takratnemu predsedniku in lastniku festivala, da zmagovalca Zlatega bobna neposredno uvrsti v kansko short listo. Predlog ni bil sprejet, ideja pa je bila zasejana. In vse bolj očitna je bila velika depriviranost na svetovnem odru vse tiste kreativnosti, ki ni prihajala iz svetovnih centrov  anglosaksonske produkcije. Leto dni sva z Meto Dobnikar pisala projekte in prepričevala lastnike sorodnih festivalov v Aziji in Latinski Ameriki, teden dni smo z Michaelom v njegovi finki na Tenerifih kovali pravila, da bi končno na trinajstem ZB v Portorožu podpisali ustanovno pogodbo.

Poslanstvo festivala je afirmacija vrhunske  lokalno inspirirane kreativnosti, ki v soočanju z globalnim anglosaksonskim tzunamijem na drugih svetovnih festivalih ne pride do zraka.

Beograd je predlagal Ekrem Dupanović , ki razume več in vidi dalje kot kdorkoli v takoimenovani »regiji«.

  1. CUP je globalni festival, koji podržava i promoviše lokalnu kulturu i lokalnu kreativnost. Šta to zapravo znači i da li, po Vašem mišljenju, ovaj festival “meri” kreativnu snagu lokalnog tržišta?

CUP je globalni festival, ki po najvišjih strokovnih kriterijih valorizira tisto enkratno kreativnost GENIUS LOCI, spirit of the place, ki za razliko od unificiranih globalnih komunikacij brez korenin, nagovarja svoje ljudi v jeziku in maniri njihove kulture.

  1. Pre nekoliko godina Cup je organizovan u Sarajevu, ove godine će se održati u Beogradu… U kojoj meri, po Vašem mišljenju, lokalne agencije u zemljama regiona prepoznaju značaj ovog festivala?

Tega v resnici ne vem. Časi so težki in mnogi, ki se iz dneva v dan borijo za preživetje, morda težko dvignejo pogled preko svojega vsakodnevnega ringa.  Seveda pa je edini izhod, edina perspektiva v novi ambiciji in novem zagonu, v novem razumevanju, novem navdihu in v novi odličnosti, ki na eni strani presega samozadostno zaplankarsko mentaliteto, na drugi pa se pogumno in predrzno izpostavlja globalnim velikanom, ki pa so, tako kot vsi strahovi večkrat prazni kot pa ne.

  1. Šta Cup konkretno donosi Beogradu? U kojoj meri će, po Vašem mišljenju, jedan ovakav događaj uticati na razvoj tržišta marketinških komunikacija u Srbiji?

Intercontinental Advertising Cup v Beogradu sam po sebi ne prinaša veliko. Je le priložnost, ki jo lahko izkoristiš ali pa ne. Pozornost svetovne oglaševalske industrije se bo za kratek čas obrnila v Beograd, na zemljevidu globalnih dogodkov, srečanj in manifestacij, na pokalih in priznanjih, v strokovnih časopisih in revijah, na spletnih straneh in portalih, v pogovorih, celo v sanjah in pričakovanjih bo fokus stroke Beograd. Neposrednega vpliva pa seveda ne bo, če ne bo mesto zaslutilo in zagrabilo priložnost, če ne bodo ideje, vzorci odličnosti in zgledi inspirirali in spodbudili tudi tiste, ki od kreativnosti in odličnosti živijo in njim je dogodek pravzaprav namenjen.

Če bi se ob letošnjem Cupu zbudilo dovolj navdušenja in ambicij pa ni nemogoče, da bi se ob Festu, Bitefu in drugih tudi BEOGRAD CUP trajneje dvignil v zavest kreativcev vseh kontinentov.

  1. Kako biste ocenili kreativno tržište u regionu? U kojoj meri (ne)zaostajemo za svetom?

Kreativni potencial je zanesljivo izjemen, toliko navdiha kot ga lahko najdete v zgodovinskem spominu in kulturi v naših prostorih, je še malokje.  Je pa seveda res, da je marketing in oglaševanje le orodje v neizprosni tržni tekmi. Samo po sebi sploh ne obstaja. Le v rokah prodornega in uspešnega gospodarstva dobi zamah in polet.